Error: 'U kunt de voorraadgrootboekrekening niet wijzigen via een import', wat betekent dit

Tijdens de product synchronisatie worden er verschillende checks gedaan of alle benodigde informatie aanwezig is om het product aan te maken of te bewerken in Exact. 

Wanneer dit niet het geval is zie je een failed melding voor de order die dit betreft terug in de rapportage pagina van je koppeling. 

Volledige foutmelding

Synchronization failed: U kunt de voorraadgrootboekrekening niet wijzigen via een import. (U moet handmatig de grootboekrekening wijzigen. Dit doet u via Voorraad > Artikelen > Overzicht. Zoek vervolgens het gewenste artikel en klik op Bewerken.)

 

Uitleg

Dit probleem ontstaat doordat de xCore in Exact de artikelgroep van een artikel wil wijzigen op basis van informatie wat in de webshop staat. Dit probleem kan optreden wanneer het artikel in Exact de eigenschap 'voorraad' heeft. 

Voorbeeld:
In Exact heeft het artikel bijvoorbeeld nu de artikelgroep X.
Vanuit de webshop wil de xCore de artikelgroep veranderen in Y.

Omdat in dit geval artikelgroep X en Y elke een eigen voorraadgrootboekrekening hebben zou met deze aanpassing ook de voorraadgrootboekrekening gewijzigd worden.

Exact Online accepteert niet dat de voorraadgrootboekrekening via een Import of API gewijzigd wordt en geeft daarop bovenstaande foutmelding.

Oplossing

De gefaalde producten kunnen handmatig op de juiste artikelgroep word gezet in Exact, als daarna de synchronisatie opnieuw word geprobeerd zal de foutmelding niet getoond worden. 

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

0 Opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.